Home Spiritualitás A sippári Ige

A sippári Ige

0
Miért ment Jézus akkor Palesztinába, ha a Kelet volt szülőföldje? Erre egy régi hagyomány ad választ, mely állítólag Mani-tól maradt ránk. Ebből Jézus valódi nevére is következtethetünk, mert itt mindig így írják – IEZU – a késői fordítók. Ez helyesen ,,IZ-ZU” (Izzó, Izsó , netán ,,Győző” – Aranyi) lehetett, amely sumér-arámi nyelvben ,,Isteni Tudás”-t értelmez.
Jézussal az Isteni tudás – ,,IZ-ZU” – egyesül a földi tudással, ,,AB-ZU”-val és a két tudás egyesülését jelképezi a pártus Gábriel süvegén látható két ,,MAG”, hiszen a ,,mag” is ősi nyelvünk szava, mely a ,,Tudás” hatalmát jelenti és ebből latinizálódott a ,,magus” szó is… talán úgy, mint ,,IZ-ZU”-ból a ,,JE-SU”. Innen jön a mi népnevünk is – a ,,MAH(g)GAR, vagyis a ,,Tudás Népe”.
Sippar üvegesre égetett hegyei. A felszínt közvetlen közelről végbement atombomba-erejű sugárzás érte-érhette.
A nagy merénylet
Ismét foglalkoznunk kell a názáreti Jézus személyével. Ugyanis a zsidóság újságjai egyre jobban kihangsúlyozzák Jézus zsidó voltát – annak ellenére, hogy saját kánonjuk kifejezetten tagadja ezt. Így Jézus ,,faji hovatartozandóságára” vonatkozóan két hivatalos – talán inkább úgy mondható két kanonikus álláspont létezik.
Az egyik a zsidó kánon szerinti, amely így mondja:
,,Ne legyen nekünk olyan fiúnk, vagy tanítványunk, aki az ő életét nyilvánosan elégeti (vagyis a törvényt megveti, lebecsmérli), mint Jesu és az ő kollégái.” (Talmud, Berakoth 17. és Sanhedrin 107.b lap.)
,,Ábrahám apánkat a gonosz Nimród letaszította a tüzes kemencébe…” (Pesachim 118.a. lap.)
,,Te gonosz, te gonosznak fia, az istentelen Nimród fiának fia…” (Pesachim 91.a. lap. A Talmudisták ,,Nimród fia” elnevezés alatt a názáreti Jézust értik.)
,,Húsvét előestéjén feszíttetett fel Jézus. Negyven nappal előbb kikiáltotta a herold: Megköveztetésre kivezettetik, mivel varázslást űzött és Izraelt bűnre csábította és vezette. Aki valamit az ő védelmére mondani tud, az jöjjön és jelentse. Minthogy azonban semmit sem hoztak fel az ő védelmére, húsvét előestéjén fölfeszítették.” (Sanhedrin 43.a. lap.)
,,Jesu ártatlanokat ölt meg, és ártatlanok gyilkosa volt, s méltó volt arra, hogy megöljék…” (Sanhedrin 43.1. Rasi)
A fenti idézetekből tehát kétségtelenül megállapítható az, hogy a zsidóság hivatalos álláspontja Jézust a nimródi fajból származtatja és nem Messiásnak, hanem bűnös gyilkosnak, varázslónak tartja és így tanítja.
A másik álláspont: a júdai-kereszténység – kánonja szerint – Jézust zsidónak tanítja, akit ,,mint elsőszülöttet bemutattak a templomban és a 8. napon körülmetéltek.” (Lk. 2:21-22.)
A zsidók körében Jézus idejében nem kifejezetten tapasztalható Messiás-várás, hiszen a 18. zsoltár szerint: ,,Légy irgalmas Jahwe, mi Istenünk… Dávid házának királyságához, aki a te igaz Messiásod.”
Jézus születésének idején ez a tan a zsidóságnál mindenkire – hívőre és tanítóra -, egyaránt kötelező volt. Felháborodva tiltakoznak ezért a zsidók, amikor Jézus azt mondja nekik ,,Én az Atyától jöttem.”
Viszont Jézus isteni igazságot hirdet. Csodákat tesz és a nép – a zsidók közül is sokan – elhiszik neki, amikor így mondja: ,,A Világ Világossága vagyok.” (Jn. 10:39)
A hívők azt kiáltják: ,,Ez a Messiás.” (Jn. 7:41) … a Dávidot messiásként tisztelők pedig felordítanak: ,,Galileából nem jöhet a Messiás.” (Jn. 7:41)
Miért nem jöhetett a zsidók messiása Galileából?
A felelet egyszerű: Galileában nem a zsidó nép lakott, hanem azok, akiket II. Sargon asszír király az elszállított izraeliták helyett ide telepített – ahogy a Biblia mondja:
,,És más népeket telepített be Asszíria királya Babiloniából, Kutából, Avából, Hamathból (Kút, Avar és Harmat – Aranyi) és Sefarvaimból, és beszállítá őket Szamaria városaiba Izrael fiai helyett.” (2Kir. 17:24)
Tehát a mi Jézus Urunk ebből a Szamariába telepített káld-sumér-subar népből származik, mert ezek éltek Galileában és Szamariában.