Az emberi testben földreszállt Istenfia utolsó szava volt ez és azután az evangéliumok így írják le a történteket:
?Ezek után pedig kéri Pilátust arimatheai József (aki Jézus tanítványa volt, de csak titokban, a zsidóktól való félelem miatt), hogy levehesse Jézusnak testét. ” (Jn 19:38)
?? pedig gyolcsot vásárolván és levevén ?t, begöngyölé a gyolcsba és elhelyezé egy sírboltba, mely k?sziklából volt kifaragva és követ hengerített a sírbolt szájára.” (Mk 15: 46)
Ennyi az egész, amit megtudunk Jézus temetésér?l és mindezt az eddig ismeretlen ?arimatheai” József végzi és a legszentebb Édesanyának az említését gondosan elkerülik az evangélisták.
Elképzelhet?-e az, hogy a szintén isteni küldetés? édesanya, Mária, akinek végig kellett néznie Szent Fia szenvedését, keresztre feszítését, a sírbatételnél ne legyen jelen?
E sorok írója ezt az ?evangéliumi hiányt” Mária isteni kiválasztottsága elhallgatásának véli, vagy itt is a másításokra kell gondolnunk? – Talán végezzünk egy felderítést ebben az ügyben is.
Induljunk ki abból, hogy a ?szentírás” arimatheai Józsefet teszi a történések f?alakjának. Keressük meg a térképen, hogy hol van ?Arimathea”.
Felkutattam az összes bibliai térképet, de sehol sem leltem meg ezt a helyet. Végre az legmodernebb bibliai szótárból a következ? vonatkozást böngésztem ki:
?Arimathea egy város, de nem tudjuk hol van. – Nem szabad összetéveszteni a Jeruzsálemt?l 6 mérföldnyire lév? Ramleh-hel. De talán azonos lehet a Joppától keletre lév? Ramathian-Zaphimmal, ahol Sámuel próféta lakott (1Sám 1.), de ez a hely Szamaria-ban van.’
Így tudjuk meg, hogy ez az arimatheai József a gentiles (gojim) földr?l való, tehát nem zsidó. (Helyesbíteni kell Nikodémus Evangéliuma szerinti megállapítást.) Ez a ?József” tehát nagyon jól ismerte Jézus Urunk Édesanyját és valószín?leg ?nem vásárolt” gyolcsot, hanem a Szkítopoliszban készített és ?készenlétben” tartott ?királyi szövés? lepelbe” fektették az Úr drága testét, az Édesanyjának intézkedése szerint, és az ? segítségével. – Hiszen – mint már ismertettem – a Turini Lepel anyaga azonos a pártus uralkodók részére készített különleges anyaggal, mely közönséges halandó részére nem volt beszerezhet?.
Így a halotti lepel is bizonyítja Jézus királyi származását, de higgyük el és tanítsuk azt, hogy Jézust az édesanyja takarta be a lepelbe és biztosan ? volt az utolsó, aki kijött a sírból, miel?tt ez az ?arimatheai” József ráhengerítette a követ arra.
De talán nem is szamáriai, hanem pártus származású volt arimatheai József?…. Ugyanis ARI-MA-Tl-A = a Pártus Birodalom szent neve, a hiedelem szótára szerint. Jelentése: ?az örök élet népének országa.”
Hát ezért volt ez a pártus József a Betlehemi Herceg tanítványa, követ?je és sírbatev?je. Jézus Édesanyjával – Máriával – mint ?földiek”, együtt temették el ?Adiabani” (Adiabene) pártus hercegn? Szent Fiát.
E sorok írója úgy véli, hogy a Turini Lepel történetén is változtatni kell valamit. Ugyanis az Edessaba való kerülése el?tt biztosan Jézus Édesanyjánál lehetett. Mert helyezzük vissza magunkat az akkori valós helyzetbe. Jézust Édesanyja takarja a lepelbe és ott van, amikor a sírt lezárják a k?vel és Jézus feltámad. A sir üres. Csak a lepel maradt ott, amin az Édesanya és MáriaMagdala felfedezik Jézus testének és arcának képét! van-e olyan édesanya, aki fiának ily hagyatékát kezéb?l kiadja?…. Mit tesz Mária? – A szívéhez szorítja és viszi magával…. de hova?
Az evangéliumi írások nem beszélnek arról, hogy mi lett Jézus Urunk Édesanyjával és Mária-Magdalával a feltámadás után.
De ?Elvégeztetett!” – A zsidók gy?lölete most a tet?fokon van. Azokat is üldözik, akik Jézus feltámadásáról beszélni mernek. A tanítványokat is halálra keresik. Minden valószín?ség szerint a tanítványok Máriát és Mária-Magdalát a szkítopoliszi egyházi központba viszik, ahol Mária nevelkedett. Ugyanis Szkítopolisz nem tartozott Júdea területéhez, hanem a római fennhatóság alatti Decapolis-hoz. Ide zsidókat nem engedtek be.
És Mária viszi magával fiának halotti leplét is. Valószín?leg innen is tovább mennek, a Pártus Birodalomba, ahol teljes biztonságban élhetnek, és nem kell félniük a zsidó bosszútól többé. Valószín?leg az egyik pártus f?város, Hatra volt végleges letelepedési helyük.
Ugyanis itt volt a legnagyobb egyháza és leghatalmasabb templomai a pártiai ?kereszténységnek”, melynek tanítása és szertartása azonos volt azzal az egyházzal, amit a jó Péter apostol Antiochiában alapított meg és ez a szertartásában nem ?áldoz “, hanem az ?utolsó vacsora” emlékében a hív?k, akiknek ?megújulásra” van szükségük, a kenyér és a bor vételével, Jézus Urunk Igéjével és az ? kegyelméb?l megújulnak és er?t kapnak hibáik leküzdésére vagy jóvátételére, de nem ?b?nbocsánatára”. Mert a ?b?n” sohasem kaphat bocsánatot. A rosszat, amit elkövettünk, azt nekünk kell ?jóvá” tenni és amit nem tettünk, vagy már nem tehetünk ?jóvá”, azért majd megkapjuk a ?vezeklés” ítéletét….tanítja a ?péteri egyház”.
“Feloldozást” ember nem adhat másik embernek. Hiába visel fényes, papi ruhát és ?lelkipásztorként” vezet arra, hogy ?áldozd fel” Jézus Urunkat a ?b?neid bocsánatára. ”
Ez nem Isten kedvére való.
Tanuljunk a minden zsidó hagyományt hitéb?l kizáró ?péteri és a pártus” kereszténységt?l, hiszen ezeket nevezték legel?ször a rómaiak ?christianos”nak.
?k így tanították: ?Szeresd Jézus Urunkat – a Betlehemi Herceget – a megfeszítettet, a feltámadottat és ne áldozd fel megint, mint a zsidó Sauliak, hiszen így üzen neked:
?Ha valamit kértek az én nevemben. én megcselekszem azt.” (Jn. 14:l4)
Kérd az ? segedelmét és biztosan megkapod általa Urunk Istenünknek a kegyelmét! – Ismernünk kell a ?péteri kereszténység” tanítását, mert ennek, a Saul-páll ideológiával való szembenállását nagy óvatossággal, az evangéliumi írások is említik és ezekb?l tudjuk meg, hogy:
A szíriai Antiochiában volt Péter apostol székhelye. (Antiochia Kr. e. 64. év óta Róma által elfoglalt terület f?városa és itt volt a római f?parancsnokság székhelye. Lakói nem-zsidók és a Melkizedek vallás követ?i voltak.) Jézus Urunk tanait tehát igen nagy örömmel fogadták és itt nagy megértésre talált a jézusi Igazság a görögül beszél? nem-zsidók között és nagy örömmel fogadták Jézus követeként Péter apostolt. Mint mondám, ezeket nevezték legel?ször ?christianos”-nak. (Ap.Csel 11:26).
Saul-Pál itt is téríteni akart, de ezek a nem-zsidó Christianos (keresztények) nem fogadták el az ? zsidó-gyöker? beszédét, hanem el?zték. (ApCsel 14.). Iszonyú nagy vita is keletkezett Péter és Saul-Pál között (Gal 2:11-13).
Ennek következménye volt Saul el?zése és az antiochiai, zsidógyökért?l mentes, péteri keresztény egyház meger?södése, melynek els? püspöke Péter volt. Az ?úrvacsora” szertartásos vételét igazolja az ún. ?antiochiai kehely”. Képét itt bemutatom. 1910-ben találták meg Antiochiában. – Ezüstb?l készült, két részb?l – bels?b?l és küls?b?l – tev?dik össze. A szakvélemény megállapítása szerint a bels? kehely az, amit Jézus Urunk használt az ?utolsó vacsorán” – és ez be van helyezve egy küls? borítót képez? ezüst kehelybe, mely az els? évszázad második felében készült.
Jézus van rajta ábrázolva és tizenegy apostola – és közöttük többször látható a szent sólyom. (G.A. Eisen: ?The Great Chalice of Antioch, 1923.) A képet átvettem a Bibliai szótár ?A 142.” oldaláról, ahol úgy min?sítik, hogy: ?A kehely értékes darabja a közel-keleti keresztény m?vészetnek.” (Nem nevezi ?jewchristian” alkotásnak.) – A kelyhet valamelyik kolostorban ?rzik New York államban.
Az eddig elmondottak kiértékeléséb?l megtudjuk azt, hogy Jézus feltámadása után azonnal két helyen alakult ki a minden zsidó vonatkozás nélküli kereszténység:
l.) Antiochiában – Péter apostol irányítása és törhetetlen Jézus-hite által, aki nyíltan szakít a Saul-Pál féle zsidó gyöker? ideológiákkal és ?el?zi” Sault – és
2.) A Pártus Birodalomban, Ari-Ma-Ti-A földjén, ahol az ?si mágus vallás sokezer éves próféciái teljesedtek be Jézusban és Édesanyjában, Máriában. Miután pedig Mária az ?Adiabani” (Adiabene) pártus királyi-hercegi családból származik, Jézust a pártusok saját vérükb?l emberré lett Isten-Fiának tartották, akiben valójában a ?Világ Világossága”, az ?si hit ?En-Lil”-je szállt le a Földre.
Keressük tehát e két helyen a jézusi hagyományt és annak emlékeit, szimbólumait. Azt a keveset, amit még meg lehet találni a csaknem kétezer éves zsidókereszténység ?’eretnek” üldözése után.
Antiochiában van eltemetve Péler apostol. A mai ?keleti kereszténység” nagyon jól tudja ezt, de a Vatikán mindenképpen Rómában szerette volna Péter csontjait megtalálni. Nem sikerült, de a Szent Péter Dómban ott találjuk Szent Péter szobrát. Mikor 50 évvel ezel?tt, még a jó Deimel jezsuita páter életében, el?ször Rómában jártam, csodálkozva kérdeztem egy ?bennfentes” egyházi kísér?mt?l és barátomtól, így: ?Miért fekete szín? ez a Szent Péter szobor? Talán ez lenne a híres ?Fekete Péter?” – Meglepett a ?bennfentes” – tehát a vatikáni titkokat jól ismer? és Rómában nevelkedett – kísér?m válasza, amikor ezt felelte: ?Ez valóban az egyház ?Fekete Pétere” – ugyanis Pál apostolt jelenti titkosan, mert ugye Péter kezében van a mennyország kulcsa és Péter utóda a mindenkori római pápa, de az egyházi filozófia Szent Páltól ered. A Bazilika is Szent Péter nevét viseli, ebbe tehát nem lehet Pál apostol szobrát tenni. Hát mi tudjuk, hogy a ?fekete Péter” valójában Saul-Pált, illet?leg Szent Pált jelenti.”
De menjünk vissza Antiochiába. Péter idejében ?k ismerték Jézus halotti leplét és valószín?leg Máriától ide, Antiochiába kerülhetett. Az ?Edessa”-ban való elrejtést e sorok írója abba az id?be teszi, mikor a Kr. e. 3. század közepén az antiochiai, volt péteri egyházba már beszivárogtak a zsidó származású és Saul-Pált követ? ?egyházatyák”, akik aztán ezt is átalakították a zsidógyöker? ortodoxiának megfelel?en. – De a Turini Lepel történetében is némi változtatást kell végezni. Ugyanis az eddigi vélemény szerint ?a Lepel, mint tisztátalan temetési lepel V. Abgár király idejében Edessába került, amit Thaddeus vitt oda. ”
Ez egy hipotézis csupán az apokrif-evangéliumi írások alapján és a biblikusok között talán a legnagyobb vita tárgya volt eddig. Ugyanis a történést így írja le az apokrif írás:
?Abgár, Edessa királya nagy beteg volt és egy levelet küldött Jézusnak, melyben kéri, hogy jöjjön el Edessába és gyógyítsa meg ?t. ”
Írását így fejezi be:
?Hallom, hogy a zsidók ellened vannak és károdra készülnek De tudd meg, hogy az én városom, bár kicsiny, de nemes és elég kett?nknek’
Jézus írásban válaszol így:
?Ha majd ott leszek amellett. Aki engem a Földre küldött, egy tanítványomat majd elküldöm hozzád, hogy gyógyítson meg téged és a tieidet. ” (Átvettem: ?Los Evangelios Apocrifos”. Editorial Catolica, Madrid, 1975. 669. oldal.)
Érdekes itt megjegyezni azt, hogy erre a levélváltásra vonatkozó literatura hatalmas. Ugyanis a hivatkozott forrás 667. oldalán 45 könyv (író és cím) van felsorolva annak bizonyságául, hogy a biblikusok miképpen vitáznak e levelek autentikus, vagy legendaszer? voltának megállapításában, de a nagyobb részük elfogadja a levélváltás valóságát és ténynek veszik azt, hogy Taddeus valóban a Jézus által írt levelet vitte Abgárnak, Jézus jeltámadása után!
A másik rész viszont a “mandylionnak” nevezett, a rajta lév? Jézus-képet veszi Jézus válaszának és állítják, hogy Jézus nem irt levelet.
Mi elfogadjuk azt a döntést, hogy Jézus irt, úgy amint azt legjobban bizonyítja J. Nirschl, eképpen:
?A levélváltást, mely Abgár és az isteni örökkévalóság között történt, történelmi valóságnak kell elismerni, éppen úgy Taddeus apostol-tanítványnak Abgár királynál tett edessai látogatását is, és az ezzel ellenkez? állítást tarthatatlannak kell min?síteni, mert Eusebiusnak és Chorenei Mózesnek ide vonatkozó megállapításai megtájolhatatlan érték?ek. ” (J. Nirschl: ?Der Briefwechsel des Königs Abgar von Edessa mit Jesus in Jerusalem, oder die Abgarfrage.” Mainz 1896. 336. oldal.)
Tehát nem a ?mandylion” ment Edessába, hanem Jézus írott válasza. Most már nehéz megállapítani, hogy Máriától hová került Szent Fiának halotti leple. Az is lehet, hogy a Pártus Birodalom legnagyobb templomában – Hatrában volt, hiszen mind a két helyen ismerték és így nem volt szükség semmiféle emlékeztet?re, mint pl. a mai zsidó-kereszténység feszületére. Azt biztosan tudjuk, hogy a ?Világ Világosságára”, a soha ki nem alvó templomi ?szent t?z “, a soha el nem múló ?világosság” emlékeztetett, melynek ébrentartását külön papi rend végezte az antiochiai ?péteri egyházban” és a Pártus Birodalom templomaiban is.
A minden júdaiságtól mentes jézusi kereszténység történetének kutatásában már tudjuk, hogy az antiochiai egyház már hamarosan Péterék után, a lépésr?llépésre történ? sauli befolyás hatáskörébe kerül és átalakul. Ennek oka az volt, hogy a Péteri egyházak a hív?k hitvilágával foglalkoztak, vagyis istenes és erkölcsös életre tanították a híveiket, Jézus útmutatása szerint, ahol a hit alaptételét Jézus e szavai képezték:
?Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet.” Az egyházaknak azonban semmiféle politikai köt?désük nem volt – így ?védtelenek” maradtak.