Home Cikkek Földönkívüliek a festészetben

Földönkívüliek a festészetben

0

Hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a földönkívüliek léte és az UFO-elképzelések modern, új dolgok. Nos, lehet, hogy valóban azok (ahogy Carl Sagan is állítja Korok és démonok című kötetében), és pontosan ezért döbbenünk meg újra és újra bizonyos művészeti alkotásokon, melyeket 500+ évvel ezelőtt készítettek, és a mai szem számára egyértelműen földönkívüli jelenlétet sugallnak.

Először azt feltételezzük ilyenkor, hogy csalással van dolgunk, azután pedig, hogy megtudjuk, hogy tényleg azt látjuk, amit látunk (és hogy abban a pillanatban is azt láttuk volna, amikor lerakta a festő az ecsetet), ledöbbenünk. Magyarázat nincs, a rejtély valós…

Nem tudjuk, ki hogy van vele, de mi ezen a történelem előtti képen szkafanderes-bűvárruhás embereket vélünk felfedezni. Lehet, hogy a Ferrari készült 12.000 évvel ezelőtt már a leghatékonyabb forma1-es sisak tervezésére…

Egy Szentírásbeli jelenet azt a történetet meséli el, hogy Gábriel arkangyal leszállt a Földre, és elvitte a hírt Jézus anyjának, Máriának a Messiás születéséről, és tulajdonképpen a nő beleegyezését kérte mindehhez. A kép egy kis adalékként hozzáteszi, hogy Mária valami rejtélyes besugárzást is kapott a mennyekből – vagy egy repülő eszközről.

Az Írás szerint amikor Jézus alámerült a Jordán vizében, valóban megnyílt az ég, leszállt Jézusra a Szentlélek, és az Atya szózata hangzott, így teljesen megnyilvánult a teljes Szentháromság. Azt a Szentírás elfelejtette említeni, hogy mindez egy repülő csészealjról történt, ellenben a festő a szavak mögé látott, és úgy festette le. A kérdés újra csak az: miért? Mit látott korábban, a festő?

Az Ume no Chiri (“Barackpor”) könyv egy beszámoló az Ibanagi Prefektúrából, Japánból. Arról szól, hogy helyiek kapcsolatot létesítettek egy igen furcsa hajóval (mint ami a képen van). A tanúk állításai szerint a külseje fémből és üvegből állt (1803-ról beszélünk!), belül pedig furcsa írásjeleket figyeltek meg. Meg is örökítették: könnyű észrevenni a japán kanji-kalligráfiától tökéletesen különböző jeleket a gép fölött.

A kérdés leggyakrabban nem is az, hogy mit látunk a képen, hanem hogy miért festette azt oda a festő: hogy kerül Jézus megkeresztelkedésének egére egy ufó, miért van Mária válla fölött szintén repülőeszköz? Hol látott ilyet a festő, és a gondos, kínos, akár évek hosszú tervezésével előálló kompozícióba miért foglalta bele? Különösen a reneszánsz és barokk festményeken (melyek itt is prezentálva vannak) furcsa ez: ezeken a képeken még egy-egy kéztartás vagy arckifejezés is szimbolikus jelentéssel bír, tökéletesen ki lehet zárni a mesterek vicceskedő kedvét és a véletlen erejét is. Ezek a dolgok direkt, szánt szándékkal kerültek oda, ahol vannak, a kérdés pedig állandó: miért?

És akkor még nem is beszéltünk a Közép-Amerikai romok véseteiről, a piramisokról, a Nazca-vonalakról…

okori_ufok_0138 okori_ufok_0137 okori_ufok_0136 okori_ufok_0135 okori_ufok_0134 okori_ufok_0133 okori_ufok_0131 okori_ufok_0130 okori_ufok_0129 okori_ufok_0128 okori_ufok_0127