Home Spiritualitás Jézus születési helye

Jézus születési helye

0

A kanonizált négy evangéliumban egyedül Lukács az, aki a júdaizálásban társa és titkára volt Saul-Pálnak, így ? a messiási szellemben és a dávidi folytonosság biztosítására úgy mondja, hogy József és Máris ?Názáret városából Júdeába Dávid városába, mely Betlehemnek neveztetik? – mentek a népszámlálásra (Lk. 2:4-7), és ott Mária szülé az ? els?szülött fiát?. Máté csak annyit mond, hogy ?Jézus a Júdeai Betlehemben született? (Mt. 2-1.) – Márk evangéliumában (6:1) Názáretet mondja Jézus ?hazájának? és János (1:47 és 7:41-43) csak sejteti a galileai Názáretet.

A kereszténységet római államvallássá tév? Nagy Konstantin római császár ?Chrestos?-t imádó és tisztel? édesanyja, amikor fia végre megszüntette a keresztények gyilkolását, és az eddig kigúnyolt ?Chrestos?-t Isten fiának hitte és hinni rendelte, a lehet? leggyorsabban lerohant a ?szentföldre? és abban a kisvárosban, amit a zsidók ?Dávid városának? mutattak neki, keresett egy alkalmas barlangot, azt Jézus születési helyének ismerte fel és templomot építtetett azonnal föléje. Ennek a nagyhit? asszonynak nemes cselekedetével indult meg ?Chrestos? hivatalos tisztelete és ? igazán nem tehet arról, hogy – még száz év sem telt bele és – a zsidó származású ?egyházatyák? a ?Chrestos?-t Christos?-szá, zsidóul Messiássá változtatták.

A Bibliai szótár azt írja: ?Nem tudjuk biztosan, hogy Jézus hol és mikor született.? (977.o.) A Jeruzsálemi Talmudban található meg a következ? adat: (BER. II.5.): ?Jézus a betlehemi királyi palotában született.? Ez az adat természetesen az ?Adiabene hercegi palotát? mondja nekünk, ?a galileai Betlehemben, ahol Mária is született. – Ezt valóságnak elfogadva, megsz?nik az ?istállóban való születés? meséje és így nem ?nyugszik barmok közt Szent Fia.?

A ?Fény-Fia?, az ?Isten-Fiú?, vagy tán ?Fiú-Isten? emberi testet öltött Jézusban a zsidók által ?idegenek földjének, Galileának? nevezett területen él? szkíta-arám-pártus nemzetségbe tartozó emberben lakozott Isten lelke. Ez a fontos nekünk, mert ennek tudatosítása népünknek nemcsak életet, hanem ?hivatást? is ad, hogy meg ne valósuljon Kajafásnak az a mondása: ?Ha az ? emléke megmarad, az ? népe magára talál!?

És ez így igaz, amit sajnos éppen a magyar sors bizonyít, mert mióta elhagytuk a Jézusi igazság emlékét, idegenek szolgái lettünk.?

Gábriel mondta Máriának, hogy ?csodával fog embertestbe születni.? A British Múzeum ?Codex Arundel 404? jelzés? okmányában, mely ?Liber de Intfantia Salvatoris? címen ismert, a következ?ket olvashatjuk (Mária szülésénél segédkez? szülészn? beszél):

?Amikor bementem, hogy a hajadont megvizsgáljam, úgy találtam, hogy arcát az ég felé fordította és imádkozott. Hozzá érve mondtam neki:

– Mondd leányom,… nincs-e valami szerencsés kellemetlen érzésed, vagy nem fáj-e valami?

? csak folytatta imáját, és mint egy sziklak?, mozdulatlan maradt, mintha semmit se hallott volna. (71)

– Amikor eljött az óra – megnyilatkozott Isten ereje. A hajadon, aki az égre szegezte tekintetét, mintha teljében lév? sz?l?t?vé változott volna, és amikor megjelent a Fény, dicsérte Azt, akit?l megáldatott. A gyermekb?l sugárzott a Fény – éppen úgy, mint a Napból?. Ez a Fény úgy született, miként a harmat az égb?l leszállt a Földre.

– A csodálkozás kábulata töltött el és elfogott a félelem, mert szemem odaszegez?dött ahhoz a ragyogáshoz, mely a most született Fényb?l áradt? És ez a Fény egyre jobban s?r?södött, gyermek formát vett lassan, addig míg olyanná nem lett, mint egy emberi csecsem?. Ekkor bátorságot vettem, lehajoltam, megfogtam, nagy vigyázattal karomba vettem, és az volt a csodálatos, hogy semmi súlya nem volt, annyi sem, mint egy újszülötté. Megvizsgáltam és láttam, hogy testén nyoma sincs a szülésnek, tiszta volt, könny? és ragyogó. Mialatt én azon csodálkoztam, hogy nem sír, mint a többi újszülöttek, ? pislogva nézett – majd kedvesen rám nézett, rám mosolygott, és a szeméb?l olyan nagy fényesség áradt, mintha villám lenne.

– Amikor a hajadont fogtam meg – sz?znek találtam. Nemcsak a születésnek nyoma nem volt, de férfi sem érintette ?t soha. (73-74-75)

És ha már csodát látunk Jézus Urunk születésében, fogadjuk el ezt az ?Égi Küldött? személyazonossági bizonyítékának. Mert csak az ?Isten-Fia? foganhat Sz?z-Anyjának méhében szepl?telenül, hogy onnan fénnyé válva, mint e ?Fény-Fia? ebb?l az Isteni Világosságból kapja emberi testét és legyen valóban a ?Világ Világossága?.