A médiabeszámolók szerint a múlt héten már második alkalommal fordult0 elő, hogy repülőgépek tűnnek el a légi irányítás radarjairól. Az eset osztrák, cseh és német központokkal fordult elő. Múlt héten, június 13-án csütörtökön ismeretlen zavaróadást észleltek, amely láthatatlanná tett mintegy 50 repülőgépet.
Az újabb eset június 10-én kedden – délután fél kettő és három óra között – történt és a bécsi, prágai, karlsruhei és müncheni légiforgalmi irányítást érintette az újság információi szerint. A Kurier nevű osztrák lap szerint június 5-én csütörtökön Közép-Európa bizonyos részein egy eddig ismeretlen zavaróadó ideiglenesen megbénította a polgári légi biztonság radarrendszerét, aminek nyomán délután egyre több repülőgép tűnt el átmenetileg a bécsi, pozsonyi, karlsruhei és prágai légiforgalmi irányítók radarképernyőjéről, holott a járművek még a levegőben voltak.
Akkor felmerült annak gyanúja, hogy egy éppen Magyarországon zajló NATO-gyakorlat okozhatta az üzemzavart, amit azonban a Honvédelmi Minisztérium (HM) cáfolt. A tárca közlése szerint az észak-atlanti szervezet által előírt NEWFIP- (NATO Electronic Warfare Force Integration Period) gyakorlatot négyezer méteres magasságban, és csak kis intenzitású zavarást alkalmazva végezték, ennek során a katonai eszközök nem használtak semmilyen, a polgári légiközlekedés biztonságát veszélyeztető frekvenciát.
A legutóbbi, június 13-i eset idején azonban szintén nem volt Magyarországon NATO-gyakorlat. Az érintett központok értesítették az európai légiközlekedést ellenőrző Eurocontrolt, valamint az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA), amelyek megkezdték az eddig példátlan üzemzavarok kivizsgálását.
Léteznek bizonyos technológiák, melyekkel nehezen észrevehetőnek lehet tenni bizonyos repülőgépeket a radarok számára, ilyenek a következők:
- X?47B lopakodó pilóta nélküli harci repülőgép
- B-2 Spirit lopakodó nehézbombázó
- F?117 Nighthawk lopakodó vadászbombázó
- A RAH?66 Comanche lopakodó kialakítású harci helikopter
- SR?71 Blackbird lopakodó felderítő repülőgép
- F?22 Raptor vadászbombázó
- X?35, az F?35 prototípusa
- Az X?47A lopakodó pilóta nélküli repülőgép
- Az X?45 lopakodó pilóta nélküli repülőgép szemből
- A lopakodó kialakítású AGM?129 ACM robotrepülőgép a levegőben
- A Tacit Blue kísérleti repülőgép
Ezek a gépek nem láthatatlanok a radar számára, hanem nehezebb őket észlelni radarral. A lopakodó technológia alkalmazásának célja az, hogy a repülőgép még azelőtt, vagy akár anélkül támadhasson, hogy az ellenség észlelné. Igen ám, csakhogy az elmúlt hetekben történt eseteknél egyáltalán nem lehetett észlelni a repülőgépeket! Semmilyen formában nem észlelték azokat a légi irányítók, így felmerül a kérdés, milyen technológia állhat a jelenség mögött?
Elképzelhető, hogy valamilyen újfajta zavaró jellel kísérleteztek, amely a gépeket láthatatlanná teszi? Vagy maguk a gépek felépítése és kialakítása láthatatlan? Ha ez így van, honnan származik ez a technológia? Ha visszagondolunk az Aurora Projektre, talán felfedezhetünk némi hasonlóságot a két eset között. Igaz, amikor a hajót eltűntették Philadelphia partjainál, még hatalmas generátorok és elektromos eszközök alkották a kísérlet műszaki egységeit, azóta ezen a technológián már biztosan finomítottak titkos kísérletek keretei között.
Egyszer azonban a kísérlet eredményét látni, tesztelni kell élesben is és mi más lenne alkalmasabb erre, mint a gépek levegőbe engedése, majd a technológia élesítése, ahol a gyanútlan irányítótornyoknak semmi előzetes információja nincs ezekről a kísérletekről és a tesztelésről. Elmondhatjuk, hogy a kísérlet sikeresnek bizonyult, mivel valóban eltűntek a gépek. Ez persze csak feltételezés, de logikusnak tűnhet mint válasz. Hiszen egy olyan komoly munkaterület, mint a légi irányítás, maximális biztonságot kell, hogy nyújtson, hiszen egy kisebb hiba és máris emberéletek eshetnek áldozatul.
A hetekben történt eset azonban egyszerűen nem történhet meg. Olyan nincs, hogy a radarok működésképtelenné váljanak. Az általános procedúra szerint ha a légi irányítás radarjai tönkremennek, akkor az irányítás “katonai üzemmódba” kapcsol és a katonai radarok által feltérképezett eget figyelik. Ebben az esetben viszont semmilyen radar nem volt működőképes.
Mi a hivatalos magyarázat? Figyeljük csak:
A Honvédelmi Minisztérium közleménye: Nem a magyar hadgyakorlat zavarta a polgári légi közlekedési frekvenciákat
A szlovák légiirányítás azonban továbbra is azt állítja, hogy a Magyarországon zajlott, elektronikus hadviselést szimuláló NATO-gyakorlat miatt tűntek el több térségbeli államban repülőgépek a radarképernyőkről. Erről az RT nevű orosz hírportál számolt be. Mindezek alapján felmerülhet a gyanú, mi van ha a NATO egy titkos technológiát tesztelt?
Mindez persze önmagában nem is lenne gyanús, de a kommunikációban hibáztak. Ugyanis ha bevallják, hogy igen, a NATO hadgyakorlattal állt összefüggésben az eset, akkor semmi rendkívülit nem látnánk benne, vagy legalább is nem kezdenénk okfejtésbe. Így viszont, hogy feltételezhetően tagadnak, ez már okot adhat a gyanúra…Látható, hogy a tagadás néha a saját csapdájába tereli az embert.
paranormal.hu